اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نتایج مهمی در حوزه اختلالات خواب دست یافت

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نتایج مهمی در حوزه اختلالات خواب دست یافت

 

 

معاون‌ تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مرکز تحقیقات اختلالات خواب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفق شده به نتایج مهمی در زمینه نقشه‌برداری مغز در حوزه اختلالات خواب دست یابد.

دکتر فرید نجفی روز دوشنبه به ایرنا افزود: مرکز تحقیقات اختلالات خواب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این تحقیق را با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران، مرکز تحقیقاتی یولیش و دانشگاه دوسلدورف آلمان، کینگز کالج لندن، و دانشگاه های تگزاس و فلوریدای امریکا به انجام رسانده است.

او گفت: نتایج این مطالعه متاآنالیز روی داده های ۳۱ مطالعه تصویربرداری مغز مشخص کرد که بی‌خوابی تأثیر زیادی بر روی ساختار و عملکرد مغز دارد و محرومیت از خواب کوتاه مدت، به ویژه عملکرد بخش‌هایی از قشر آهیانه مغز را تغییر می‌دهد.

به گفته او این نتایج تحقیق در مجله Sleep Medicine Reviews که از معتبرترین مجلات علمی دنیا در این زمینه است، به چاپ رسیده است و نتایج آن روی جلد مجله مذکور در ماه فوریه ۲۰۲۰ قرار گرفته است.

مرکز تحقیقات اختلالات خواب بیمارستان فارابی کرمانشاه به عنوان تنها مرکز غرب کشور در زمینی به مساحت ۴۰۰متر مربع و با ۲میلیارد ریال اعتبار در سفر وزیر وقت بهداشت در فروردین سال ۹۶ افتتاح شد.
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید